divendres, 24 d’octubre del 2014

WOICES



Què és?

El recurs que presento tracta d' un servei web gratuït espanyol de geolocalització d'àudios, és a dir, permet adjuntar enregistraments de veu a una localització determinada a través de Google Maps. El seu aspecte és totalment clar i senzill i molt fàcil d'utilitzar. Per entrar al enllaç podeu fer clic aquí


Què ens permet treballar?

Permet crear, compartir i escoltar ecos, gravacions d'àudio que s'enllacen a una localització geogràfica que vulguis compartir. Un eco pot ser una paraula, una història, una descripció, un so o fins i tot un poema i pot tractar d'art, natura, esport, de consells d'un viatger o d'una simple curiositat o memòria personal sobre el lloc en el qual s’està fent l’enregistrament.

Per tant, treballa d’una banda la competència oral quant a la producció de petites narracions, descripcions, explicacions i, d’altra, la competència audiovisual, ja que el format de suport en aquest cas és un enregistrament a través d’una eina TIC.




Cicle al que va dirigit

Aquesta activitat està pensada per dur-la a terme amb alumnes de Cicle Superior i pot servir per treballar qualsevol àrea.


Avantatges:

-          Els enregistraments als quals es pot accedir són d'arreu del món.
-          Pot ser una eina de creació individual o col·laborativa, en funció de l’enfocament que li vulgui donar el docent.



Inconvenients:

-          Es necessita disposar d’un ordinador amb micròfon per poder dur a terme l’activitat.
-          Requereix estar registrat a la web (demana nom d'usuari, un email i una contrasenya). 


Proposta d’activitat

En grups de 3 alumnes, es tractarà de crear diferents enregistraments explicant els trets més rellevants d’un país determinat. Podran descriure els monuments més importants d'aquell país, experiències viscudes (si n’hi ha), llocs d’interès per visitar, etc. Amb l’objectiu de fer arribar a la resta d’usuaris comentaris i experiències sobre el país que estan descrivint. Al tractar-se d’un treball grupal, hauran d’acordar amb els companys el país que vulguin explicar (el mestre dóna llibertat per escollir els països, procurant que aquests no es repeteixin) i sintetitzar els trets més rellevants del país escollit. 








3 comentaris:

  1. Hola Laura,
    M’agrada el recurs que presentes, crec que poques vegades treballem des de l’escola amb eines com aquesta. A més a més, resulta molt interessant l’activitat que proposes per treballar-ho en grups reduïts.

    ResponElimina
  2. Ostres Laura, això pot ser molt interessant pels grups que treballen: les paradetes del viatge, la guia turística o les costums de Grècia...! Moltes gràcies.

    ResponElimina
  3. Hola Laura,
    M'agrada molt aquesta eina i no la coneixia. Pot ser molt útil per facilitar la informació en les excursions: els nens poden arribar a l'escola després d'una sortida i fer un recull de la informació més important de cada lloc per on han passat per tal de fer enregistraments amb aquesta. A més a més, aquesta eina facilita a la mestra saber si els alumnes han entès el que els hi ha explicat o el que han vist durant l’excursió.

    ResponElimina