diumenge, 26 d’octubre del 2014

El gusanito de los libros


Explicació

A través del lema ‘‘El gusanito de los libros’’. El blog de la biblioteca del CEIP San José de Calatranz (Rota), ens ofereix com a mestres la possibilitat de treballar la comprensió lectora i l'expressió escrita a primària. Es pot treballar en tots els cicles de primària ja que hi ha diferents dificultats.

Pel que fa a comprensió, trobem tres apartats: la comprensió oral i escrita, on apareixen diferents relats animats i interactius amb preguntes de comprensió lectora; el joc dels contes, on hi han fitxes de comprensió per al mestre; i materials per imprimir, que són fitxes amb activitats.


Pel que fa a expressió escrita, també trobem tres apartats: Escrilandia, per aprendre a escriure, inventar-te un final, escriure una postal o il·lustrar un conte; Titriletras, per aprendre a explicar histories amb correccions (ortografia, recursos del llenguatge, la narració, etc.); els contes interactius, que són histories que es poden personalitzar amb noms propis i contextos diferents. Es tracta doncs de treballar tant la comprensió lectora com la expressió escrita d’una manera més personal on l’alumne pot modificar certes històries per fer-les seves i això penso que és positiu, ja que els alumnes se senten motivats.


Avantatges

· Alumnes motivats, ja que els alumnes són els protagonistes de les històries
· Es poden treballar diferents tècniques de comprensió i d'expressió mitjançant la varietat d’exercicis
· Utilització de recursos TIC


Inconvenients

· No disposa d’esquemes o explicacions per a resoldre dubtes
· No dóna lloc a oportunitats d’interacció


Com l’explotaria?


Mentre els alumnes realitzen les diferents activitats, donaria oportunitats d’interacció tot preguntant com farien diferents activitats o resolent dubtes dels alumnes. Però el que realment seria interessant és fer petits grupets de 5 persones i que entre ells vagin realitzant les diferents tasques. Per exemple, si han de fer el final d’algun conte, doncs entre tots els membres del grup haurien de debatre i arribar a una conclusió per tal de poder fer la tasca. Així, fomentaria les oportunitats d’interacció i es crearien diferents punts de vista on els mateixos alumnes hauran de trobar una solució.



A continuació us deixo el link:

http://elgusanitodeloslibros.blogspot.com.es/

1 comentari:

  1. Trobo que és una activitat molt motivant i tracta un aspecte molt important de la nostra educació, i és que, hem de promoure la curiositat i el gust per la lectura i la creació de històries per part dels nostres alumnes.

    També m'agrada la reflexió que fas sobre l'explotació d'aquesta activitat fomentant la interacció entre els alumnes i aconseguint d'aquesta manera crear una activitat molt més enriquidora.

    ResponElimina