dimecres, 22 d’octubre del 2014

LA CUEVA DE TRAGAPALABRAS


 "LA CUEVA DE TRAGAPALABRASés una aplicació multimèdia creada per l'Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado

Tal i com ens informen els creadors d'aquest software, "La cueva de Tragapalabras" es concep  com a material de recolzament en el procés d'ensenyament i aprenentatge de la lectoescriptura en llengua castellana. Inicialment, està destinat a tres perfils d'alumnes:
  1. Alumnes que ja s'han iniciat en la lectura (Cicle Inicial)
  2. Alumnes que s'estan familiaritzant amb la llengua escrita (Educació Infantil), i que usen aquesta eina com a recurs motivador en la iniciació a la lectura
  3. Alumnes nouvinguts o que s'inicien en la llengua castellana (siguin del cicle que siguin)


L'aplicació reuneix una sèrie de jocs interactius basats en mètodes de globalització comprensiva de l'aprenentatge de la lectoescriptura i dissenyats amb l'objectiu de ser un recurs per als mestres dins la seva didàctica de la llengua castellana. 





Personalment, considero que aquesta eina pot ésser bastant útil a cicle inicial (sobretot al primer curs), sobretot en el cas d'alumnes catalanoparlants, ja que es fa ús d'un vocabulari assequible i proper als alumnes i té en compte el nivell de lectura que aquests tenen (segons si estan aprenent a llegir, si ja en saben, si només llegeixen en majúscules, etc.).

A més, trobo aquesta eina fàcil d'utilitzar ja que és bastant intuïtiva pel que fa al seu funcionament, i també tenint en compte el gran nombre de reforços sonors i visuals que aporta, de manera que és difícil que els infants no entenguin què han de fer a cada activitat (o com l'han de fer).

D'altra banda, cal tenir en compte el gran inconvenient d'aquest tipus d'eina: es basa en un treball individual que deixa poc espai a l'autonomia i llibertat creativa, així com a la interacció entre companys. A més, aquest tipus d'activitat, segons les característiques dels alumnes, pot acabar resultant repetitiva i monòtona, així que cal tenir en compte en quin moment i com es fa servir per aconseguir que això no passi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada