dimecres, 22 d’octubre del 2014

PETITES HISTÒRIES





Petites històries és un recurs TIC que permet als alumnes crear les seves pròpies històries de forma original i dinàmica, deixant de banda el paper i utilitzant diferents recursos que aquesta pàgina ens ofereix. 
Aquesta eina es troba destinada per a diferents cursos segons el que vulguem treballar, ja que dòna l'opció de seleccionar números diferents d'escenes. Tot i així, destinaria aquest recurs a alumnes de cicle mitjà i cicle superior. 



Com podem veure a la imatge anterior, aquest recurs ens permet treballar en diferents idiomes, a més com he dit anteriorment, ens dóna l'opció de treballar amb diferents números d'imatges i històries. 




Després de seleccionar el nombre d'imatges i el tema de la nostra historia, es carregarà una altra pàgina, a la qual haurem d'escriure el títol, el nom dels autors i realitzar la història. Un punt que considero interessant és que la pròpia pàgina proporciona les imatges sobre la història, per tant, el nen haurà de seleccionar l'ordre que ell consideri oportú. Després, el nen trobarà a la part inferior de cada fotografia un espai per a escriure. Per a poder corregir el que escriu el nen trobarà a la mateixa pàgina dos enllaços, un per accedir al diccionari i un altre, pel conjugador. Penso que aquests dos últims recursos també són molt interessants per tal que el nen pugui consultar els seus dubtes i corregir les seves errades. 


Què ens aporta?  Aquest recurs ens permet treballar molts aspectes interessants, tant de forma individual com grupal. Segons el que volem treballar ho podem plantejar de diferents formes i podem utilitzar el recurs de diferents maneres. Un exemple d'activitat estaria que en parelles haguessin de crear una història. Penso que estaria interessant donar-los el tema per tal de provocar un procès de negociació més exhaustiu, ja que haurien de posar-se d'acord en l'ordre de les imatges, la historia que voldrien escriure i el títol d'aquesta. 
Per tant, considero que aquest recurs ens permet treballar la negociació i la mediació entre alumnes de forma dinàmica i interessant, a més de treballar l'expressió escrita i la coherència. 

Aspectes a millorar: 

  • Que la història no únicament es pugui fer de forma escrita, sinó que també puguin gravar les seves veus per tal de treballar també l'expressió oral.
  • Pot quedar-se una mica limitada quan ja s'ha utilitzat uns quants cops.
  • Estaria interessant donar l'opció a realitzar una història totalment personalitzada, a la qual puguin posar les imatges que ells volguessin. 

1 comentari:

  1. Què és?

    Com has comentat, “Petites històries” és un recurs TIC per treballar la creació de contes o històries a partir de l’ordenació de fotografies, que ens permet gravar les produccions, guardar-les o imprimir-les.

    A qui va dirigida?

    Aquesta activitat està pensada per treballar a cicle inicial, mitjà i superior perquè té 3 nivells de dificultat.

    Quines assignatures poden treballar amb aquesta aplicació?

    S'hi poden treballar:
    - Llengua Catalana
    - Llengua Castellana
    - Llengua Anglesa
    - Llengua Francesa
    - Occità

    Proposta d’activitat

    Per utilitzar aquest recurs al màxim, una bona opció seria treballar per grups. El motiu d'això és que les imatges, en molts moments, poden portar a la confusió i, seria una bona manera de poder negociar per trobar la solució correcta.

    A més, la següent part de l'activitat consisteix a fer un petit escrit a sota de cada imatge i, perquè tots els integrants del grup participessin en aquest procés d'escriptura, es podria limitar el nombre de línies. Així, també formaríem un procés de negociació i mediació.
    Per últim, per fer aquest procés més dinàmic i atractiu, és una bona opció gravar els contes i presentar-los als a la resta de grups que s'hauran format.

    Quina activitat comunicativa s'hi treballa?

    - Producció de textos.
    - Interacció amb els companys.
    - Mediació per decidir l’ordre de les fotografies i el text que escriuran.

    Avantatges

    - La majoria d’imatges són confuses i, per tant, seguir que hi haurà procés de mediació per escollir l’ordre.
    - Amb aquesta activitat hi ha oportunitats d’interacció, mediació i percepció.
    - Es pot utilitzar durant tota la Primària i en diferents assignatures.
    - Tot i que aquesta activitat es podria treballar també sense fer servir el recurs en línia, les eines TIC fomenten la creativitat, el treball cooperatiu i estimulen l’autoestima de l’aprenent.

    Inconvenients

    - Hi ha el risc que no tots els alumnes participin en el procés d'escriptura, per això s'hauria de marcar un màxim de línies.
    - Hi ha grups d'imatges que són molt fàcils d'ordenar i, en aquestes, el procés de negociació seria mínim.

    ResponElimina