diumenge, 19 d’octubre del 2014

CLICATIC



                 

QUÈ ÉS?
ClicaTic és un portal educatiu online molt pràctic i interessant que dóna suport al procés didàctic de l’alumne i, a la vegada, proporciona un seguit de recursos als mestres que els ajuda a optimitzar el rendiment educatiu dels seus discents. 


Premeu aquí per accedir a l’enllaç.

QUINA UTILITAT TÉ A L’AULA?
 
Tot i que aquesta imatge podria representar una innovació integral a l’aula, la majoria d’escoles no utilitzen les TIC amb l’objectiu de valorar, integrar i avaluar el coneixement de manera autònoma.

Les eines que presenta Clicatic (biblioteca virtual, museus d’interès virtuals, múltiples aplicacions i activitats interactives a l’àrea d’Infantil i Primària...) donen peu a noves possibilitats d’expressió i presentació de la tasca on l’alumne pot aprendre, interioritzar i autoavaluar els continguts curriculars de manera autònoma. 
 

EINA PER TREBALLAR DIFERENTS DESTRESES LINGÜÍSTIQUES.

A continuació, mostro una activitat contextualitzada a cicle mitjà i a l’àrea de llengua castellana on podreu ser conscients de com la tasca presenta els criteris generals de treball de l’escriptura (categoria productiva) d’una forma motivant i dinàmica.


Entreu a l’activitat i veureu que connecta amb aquestes quatre seccions centrades en l’expressió escrita i comprensió lectora de textos amb diferents intencionalitats (descriure i narrar). 

1. Inventa el final (cigne).
2. Il·lustra el conte (mico).
3. Aprendre a escriure una postal (bústia).
4. Aprendre a descriure (estàtua). 


 






 

                                    

Totes les seccions destaquen per introduir les indicacions necessàries i models de guia útils per a la producció i percepció del text, endemés de dues eines que ajuden a la fase d’elaboració i revisió (categoria productiva) del mateix.

 
                                                       

Revisió ortogràfica, gramatical i consells d’escriptura. 

AVANTATGES

Tenint en compte que quasi gairebé sempre són els mestres els que organitzen allò que l’alumnat ha d’aprendre i els que valoren el seu resultat final, aquesta eina destaca per: 
 

-Mostrar múltiples eleccions de treball.
-Facilitar la transmissió de coneixements a partir de models digitals explícits.
-La necessitat d’interacció amb el text.
-L’ aprenentatge autònom i autoavaluació del treball personal.
-La capacitat per dirigir el ritme d’aprenentatge de l’alumne de forma autònoma.
-L’obligació de realitzar la fase final de revisió abans de la finalització.



DESAVANTATGES

-Necessitat d’augmentar la significativitat.
-Falta de cooperació alumne-alumne.

POSSIBLES MILLORES

       

-Il·lustrar les idees animades i creatives d’altres finals inventats per un altre alumne (doble significativitat).
-Realització d'un projecte virtual on tot l'alumnat pugui compartir les seves produccions escrites. 
 


                                   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada