dimarts, 28 d’octubre del 2014

EN POCAS PALABRAS




En pocas palabras és una aplicació concebuda com un instrument interactiu i multimèdia per abordar els principals continguts de l'àrea de Llengua Castellana.
En aquesta aplicació s'acompanya a la Perla, el personatge principal, en un viatge a una de les seves «illes preferides». La pantalla inicial mostra tres possibles destinacions: «L'única ciutat de la meva illa», «La platja de l'illa» i «L'illa de la fantasia».

En cada escenari es presenten al seu torn diversos escenaris més concrets on es realitzen les activitats proposades (la cuina, l'ajuntament, l'escola, el quiosc, el bany, el saló, el restaurant, l'habitació i l'oficina de correus).



Imatge de la pantalla inicial
Imatge d'una de les activitats:

ACTIVITATS:

 Inclou activitats de:

  •    Coneixements previs.
  •    Continguts bàsics


CONTINGUTS CONCRETS:

  • Comprensió de missatges
  •  Memorització de textos en prosa i en vers amb finalitat estètica i lúdica
  •  Embarbussaments
  •  Endevinalles i altres jocs del llenguatge
  • Ampliació del vocabulari
  • Famílies de paraules
  • Ortografia de paraules d'ús freqüent
  • Distinció de present, passat i futur.


CURS:

Aquest recurs es pot utilitzar amb alumnes de primer o segon de primària, és a dir, cicle inicial. Des del meu punt de vista els alumnes d'aquests cursos poden fer ús d'aquest recurs amb suport del mestre/a.

AVANTATGES:

  •  Les activitats són bastant entretingudes.
  • Les activitats són bastant visuals.
  • El recurs proposa per als mestres una justificació, uns objectius, documents estratègics del projecte, la   descripció, les orientacions i el funcionament de cada unitat.
  • Hi ha apartat del professorat, de l'alumnat i també pel públic.
  • Es pot descarregar la versió per imprimir.



DESAVANTATGES:

  • El recurs és només en castellà.
  • Algunes vegades les instruccions són poc clares.
  • Només una de les ''illes'' està desenvolupada amb amplitud.


PROPOSTA DIDÀCTICA:

Realitzaria les activitats en parelles per tal d'afavorir la interacció entre els alumnes. D'aquesta manera treballarien conjuntament i es podrien ajudar entre ells. Faria servir aquestes activitats com a suport per a reforçar el que es treballa a l'aula. Amb aquest recurs els alumnes poden treballar continguts d'una forma més lúdica i no tan teòrica. Les activitats que proposaria als alumnes serien sobretot les que treballen el vocabulari.


 Per accedir al web feu clic aquí.

3 comentaris:

  1. Elisabet, he provat el recurs que proposes i estic, en general, força d'acord amb els avantatges i inconvenients que comentes, tot i que a mi no m'ha semblat tan entretinguda. Potser als nens de Cicle Inicial, si. L'illa de la fantasia no es carregava i de les altres dues només una és força complerta. No faria servir aquest recurs de manera habitual, però potser si per, com dius, reforçar el que es fa a l'aula d'una manera més lúdica.

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Hola Sergi! Gràcies pel comentari i la reflexió! Tens raó, la primera vegada que vaig entrar-hi es va carregar tot amb normalitat però després li va costar una mica més. Pot ser quan totes les illes estiguin completes serà un recurs millor. Penso que potser no és una eina per fer servir cada dia però que utilitzar-la de tant en tant pot estar bé i pot ser més entretingut que els exercicis típics de classe.

    ResponElimina