dilluns, 27 d’octubre del 2014

Lecto-escriptura




El recurs triat és una aplicació desenvolupada per la Junta d'Andalusia on podem trobar activitats d'ortografia, de lectura, d'escriptura i de vocabulari, a més de poder trobar alguns jocs. Aquesta eina TIC està destinada per poder treballar la Llengua Castellana i Ciències del Medi amb els alumnes de cicle mitjà i cicle superior. Perquè aquesta pàgina sigui útil, els alumnes han de treballar individualment, ja que, d'aquesta forma, és el mateix alumne el que veu si interioritza els continguts treballats durant l'activitat.



  • Ortografia: Ajuda als alumnes a diferenciar com s'escriuen diverses paraules relacionades amb temes de Medi. L'aspecte positiu en aquest cas és que en tot moment relaciona la paraula amb un dibuix i d'aquesta forma, a l'alumne li és més fàcil relacionar i memoritzar la paraula. A continuació podeu veure un exemple:




Amb les paraules que ensenyen inicialment, els alumnes poden realitzar les següents activitats per poder veure si han interioritzat l'ortografia de les paraules o no.


  • Lectura: Podem treballar la comprensió lectora gràcies a l'activitat lectura-test, on l'alumne ha de respondre diverses preguntes després d'haver llegit un text:


  • Escriptura: Trobem diversos aparats on es treballa l'ordre d'una frase o text. Però l'activitat més completa és la de textos bojos. Aquesta activitat consta en escriure una història a partir de les idees diferents que ens ofereix la pàgina (hi ha diverses opcions):



  • Vocabulari: Podem treballar els sinònims, els antònims i molt vocabulari de l'assignatura de Ciències del Medi:


Per últim, trobem un apartat on hi ha jocs amb tots els continguts que hi ha a la pàgina web:


Activitat a l'aula

Una possible activitat seria l'adaptació a l'aula dels textos bojos. Dividiria els alumnes de l'aula en petits grups i a cada grup els donaria una situació de les que surten a la pàgina (cada grup en tindria una diferent). Un cop tenen la situació, haurien de crear una història entre tot el grup aconseguint que s'arribi a un acord.

Inconvenients

- Un cop s'ha treballat tot el vocabulari i els alumnes l'han interioritzat, hi ha parts de la web que no ens poden tornar a ser útils.
- Després de la lectura, les preguntes que fa surten literalment al conte i si el tornes a llegir, tornen a sortir les mateixes, per tant, l'alumne pot sortir i tornar a entrar per fixar-se més o fer-ho bé.
- Conta els errors però no fa que l'alumne reflexioni en què ha fallat. Hi ha activitats on l'alumne pot encertar provant.

Avantatges

- Respecte al vocabulari, és un bon recurs, ja que ensenya les paraules gràcies a dibuixos, d'aquesta forma els alumnes estan més atents i les interioritzen millor.
- L'alumne pot treballar-ho a casa seva.

1 comentari:

  1. Hola Laura,
    he estat "tafanejant" l'eina i m'ha agradat bastant: visualment és atractiva, tot i que millorable, els continguts són variats i útils i, a més a més, els alumnes poden aprendre d'una manera diferent (al cap i a la fi és de lo que es tracta).

    Tot i així, estic d'acord amb tu en que és per un ús puntual ja que limita bastant que un cop fas l'activitat, es repeteix bastant.

    Gràcies per la informació!

    ResponElimina