diumenge, 9 de novembre del 2014

SPREAKER! On els alumnes fan de locutors de ràdio.





Què és?

Spreaker és una eina 2.0 que ens permet crear una emissora de ràdio a l’aula. Aquesta aplicació pràctica serveix per elaborar un postcast per poder grabar o realitzar un programa en directe . 

Aquest recurs pot anar dirigit a alumnes de cicle mitjà i cicle superior, per treballar l’expressió oral en concret, en diversos idiomes.

Com funciona?

Quan entres a la pàgina web, has de registrar-te o entrar via facebook i omplir les dades que et demanen.
Un cop ja estàs registrat, parteixes des de la pàgina inicial i per començar a emitir el programa de ràdio hauràs d’entrar a CREAR. Et trobaràs amb dues opcions TRANSMITE o CARGAR i has de prémer TRANSMITE. Aquesta et portarà a una altra pàgina on hauràs d’escriure el títol de la gravació p.ex. Prova 1 i clicar al costat SIGUE. Aquí et portarà a la consola de DJ, on primer de tot et demanen que configuris el micròfon.

1      1. Per fer un programa en directe has d’anar a BROADCAST LIVE
2      2. Per gravar un postcast has de clicar RECORD A NEW POSTCAST.

Dins de la consola tens les possibilitats d’agregar diferents cançons de la Playlist o sons de la Sound FX. També hi ha dues taules on pots combinar la gravació, les cançons i els sons. Un cop gravat el programa pots publicar i et quedarà guardat al teu perfil.


Aquí us podeu trobar un tutorial on us podeu informar del seu funcionament més detallat.


Avantatges

  •    Pots treballar l’expressió oral en diferents idiomes (català, castellà, anglès, ...).
  •    Pot ser una eina motivant pels alumnes, ja que és una activitat alternativa.
  •    Amb aquest recurs es poden treballar les notícies de l’escola o del barri, es pot fer un club   literari, crítiques de cinema, etc.
  •    A més, a més podem veure altres programes d’alumnes que estan a una altra escola, ja que funciona com una xarxa social.


Inconvenients

  •          Té límits per gravar d’unes 10 hores, si es precisa més temps, s’ha de pagar.
  •           Per emetre en directe el programa té un límit de 30 minuts.
  •           Durant la gravació tens publicitat del Spreaker.

3 comentaris:

  1. Hola Elisa,

    He estat navegant per la teva eina TIC i m'ha agradat molt. Aquesta eina pot ser de gran ajuda per treballar l'expressió oral d'una manera motivant i divertida pels alumnes. A més, un punt a favor d'aquesta és que es pot treballar a qualsevol àrea de llengua! Amb activitats d'aquest tipus podem tenir als nostres alumnes engrenscats amb la tasca.

    El meu dubte, i inconvenient potser, és que aquesta activitat requereix temps i paciència per fer-la amb tot un grup classe, però amb una bona organització seria possible, oi?

    Marc.


    ResponElimina
  2. Hola!

    La teva proposta m’ha agradat molt. Al igual que el Marc he estat investigant per la web i l’he trobat molt interessant i motivadora pels alumnes.

    Sempre he pensat que un programa de ràdio, si es prepara i s’organitza molt bé, pot afavorir l’expressió de la llengua oral. A més, es pot emprar com una mena de projecte transversal dins l’escola on es treballin diferents continguts de totes les àrees, treballant sempre la llengua oral. Es veritat que requereix molt de temps i esforços de preparació, però si el professorat treballa conjuntament i tots els membres de la comunitat escolar es troben motivats pot donar fruits molt productius. És una llàstima que el programa tingui el límit de 10 hores de gravació gratuïtes.

    Cristina Martín

    ResponElimina
  3. Bon dia Elisa i companys de blog! Igual que el Marc i la Cristina m'ha encantat que hagis compartit aquesta eina amb nosaltres per mitjà del blog.

    He estat trastejant-la una mica i crec que es força fàcil i intuïtiva per poder presentar-la a les aules de primària. A l'escola on vaig fer el pràcticum I, havien aprofitat una aula buida per crear un estudi de gravació de ràdio i els alumnes de cicle mitjà i cicle superior establien torns per cada setmana narrar els fets més importants de l'escola, del barri i del poble i per posar els hits musicals del moment en format programa de ràdio que penjarien cada setmana a la web de l'escola. Era força interessant de veure i tal com ja han comentat era una feinada pel professorat però que en tots els casos es veia recompensada per les habilitats i destreses que anaven adquirint els alumnes i el que els hi motivava la tasca.

    Era una manera molt engrescadora de treballar llengües i era un recurs que sempre estava present a l'escola, amb aquesta eina encara seria molt més fàcil poder treballar aquesta metodologia i els alumnes encara tindrien més autonomia a l'hora de treballar aquesta feina. Inclús podríem dividir els alumnes per seccions i fer programes més complets.

    Considero que el major inconvenient és el límit d'hores de gravació gratuïtes, però depenent del pressupost de l'escola crec que seria una inversió molt amortitzada si s'organitza bé.

    Sarai Ros

    ResponElimina