dissabte, 1 de novembre del 2014

EL MEU GLOGSTER!

EL MEU GLOGSTER

QUÈ ÉS ?


Un recurs per a l'aula que serveix per a crear murals o pòsters digitals interactius. És online i  molt útil per a realitzar diverses tasques a l'aula en qualsevol nivell educatiu. No obstant això resulta molt més enriquidor i funcional a Cicle Superior. 

Però quina millor forma d'explicar com funciona el Glogster educatiu que amb un Glog! 



El meu glogster és una explicació gràfica de que és i com funciona que he utilitzat per a practicar amb l'eina.

El Glogster explicatiu és un glog que he trobat per la globopedia (on podrem navegar en busca d'altres exemples sense tenir un compte).

Veient un tutorial. 




I alguna imatge ! 






INCONVENIENTS 


  • L'idioma. Si no controlem l'anglès ens costarà més entendre com funciona.
  • He intentat publicar el pòster interactiu aquí per tal de veure'l directament, sense enllaços. Però no he estat capaç. És pot compartir, enviar a un correu electrònic però no posar aquí. En cas contrari, jo no he sapigut fer-ho. 
  • Necessites registrar-te.

AVANTATGES 

  • Possibilitat d'afegir audio, video, imatges, enllaços...
  • Expressió creativa dels coneixements.
  • Diferents nivells de dificultat.
  • Ús intuitiu. 
  • Pots entrar com a mestre o com a estudiant. Crear una comunitat (classe).

En general faig una valoració positiva d'aquesta eina online. Pots crear una classe virtual a partir de l'aula de medi, per exemple, fer que els alumnes s'agrupin per tal de dissenyar un glogster per presentar les característiques principals d'un òrgan sensorial (l'ull, la orella, la llengua, etc.). Des del teu paper de mestre pots anar veient l'evolució de cada treball i comentar els possibles errors. Desrpès pots fer possible que tots els alumnes puguin accedir a la feina dels altres. No obstant això se m'ha fet complicat posar-ho en altres medis per a que ho pugui veure altra gent. 


11 comentaris:

  1. Hola Roser!

    La teva eina TIC m'ha semblat molt útil i enriquidora per utilitzar-la a Primària. Penso que és molt important que els alumnes sàpiguen expressar les idees més rellevants d'un tema en concret i aquesta eina ens presenta una molt bona manera de fer-ho. Considero que és com l'evolució dels esquemes que es feien abans, aquesta eina va més enllà i ens permet integrar fins i tot vídeos o audios. En una aula es podria utilitzar per fer les presentacions en grups d'algun tema en concret com molt bé has dit i seria una forma de motivar els alumnes.

    La posaré en pràctica quan tingui l'oportunitat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Irene!

      Sí, per experiència els alumnes tenen moltes dificultats per extreure idees rellevants d'algun tema, de textos, etc. I es bo treballar aquest aspecte. Penso que, per exemple, es podria treballar un mateix tema en diferents grups i veure que extreu cadascú per tal de debatre per què unes idees i no unes altres.

      Elimina
  2. Hola Roser!

    Per penjar el teu glogster has de seleccionar la opció "embed into your page" i copiar el codi html a l'entrada. He trobat aquest tutorial que ho explica: https://www.youtube.com/watch?v=8woAKRE_P5A

    Per cert... com ajudaríeu els alumnes a planificar la creació d'un glogster? Trobo que és una eina interessant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola ! Si aquesta era la idea, però al fer-ho em deia que no era compatible. I si el penjava a l'entrada em sortia el codi però no la imatge. De totes maneres ho tornaré a provar.


      Pel que fa al suport i guía dels alumnes per tal que puguin ser capaços de planificar la creació d'un Glogster, penso que és molt important que els alumnes tinguin un model de planificació per a tots els treballs que facin. És a dir:


      1. Què hem de fer?---> text descriptiu, un diàleg, un conte, un resum, etc.
      2. Sobre quin tema? ---> els animals, el canvi climàtic, les noves tecnològies, històries, etc.
      3. Quina estructura té? la coneixem? ---> introducció, nus i desenllaç, intro. , arguments i conclusions, etc.
      4. Què vull dir sobre aquest tema? --> pluja d'idees
      5. Redacció d'un esborrany a partir de la informació i l'estructura que tinc.
      6. Perfeccionament i correcció.

      En el cas del glogster, que no deixa de ser un mural més interactiu, podríem fer servir exactament el mateix per a planificar com ho farem, amb la difèrencia que en la pluja d'idees se'ls ha d'explicar les diferents coses que han d'afegir com etiquetes, links, videos, gravacions de veu, etc.


      La veritat és que els fa ser més autonoms i creatius alhora que treballen qualsevol tipus de temàtica.

      Elimina
  3. Crec que és molt bona eina per als alumnes de cicle superior i per a que puguin sintetitzar les idees d'algun treball o altra feina. D'aquesta manera, si es té els recursos TIC necessaris dins l'aula, es podrien fer presentacions orals, ajudant-se d'aquest poster creat amb Glogster, sense haver d'utilitzar cartolines ni imprimir materials necessaris per a enganxar en aquesta mateixa, etc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mireia!


      Exacte, el fet de fer-ho online i que sigui interactiu evita l'ús massiu de cartolines i retalls i també és més enriquidor ja que introdueix les TIC amb les quals els alumnes hauran de conviure i saber defensar-se.

      Elimina
  4. Hola Roser!!

    M’agrada molt aquesta eina! Crec que és un recurs molt bo pels alumnes de primària perquè és una manera de crear murals de manera totalment diferent. A més a més, és una eina molt útil pels alumnes i pels professors per crear classes creatives i dinàmiques. Tot i així, crec que no és fàcil registrar-se, ja que s'ha de pagar o jo no he trobat el mètode perquè hem surti gratuït, només he trobat l'opció de 7 dies de prova. Hi ha alguna opció gratuïta o s’ha de pagar?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maria!

      Si realment es un dels inconvenients, jo em vaig registrar com a alumne i no vaig tenir problemes, però desprès a dalt m'indica que hem falten tants dies. Però diria que hi ha d'haver una forma mes fàcil per a fer-ho. Jo fa temps que me'l vaig fer i de moment puc accedir! T'ho miro i t'ho faig saber (=

      Elimina