dilluns, 3 de novembre del 2014

EDULAND

L’eina interactiva EDULAND treballa el vocabulari de la llengua anglesa per a nens i nenes de cicle inicial de primària.

Aquest recurs el podeu trobar fent clic aquí.

És una oportunitat per aprendre una gran varietat de vocabulari de manera interactiva i motivant. Es treballa l’escolta i l’escriptura d’aquestes paraules mitjançant activitats que fomenten el seu aprenentatge.

En la primera part “EDULAND”, es treballa el vocabulari de:  

En la segona part “EDULAND 2”, es treballa el vocabulari de: 


 


Cada tema disposa de dues activitats, una d’escoltar i relacionar (icona taronja) i l’altra d’escoltar i escriure (icona verda). A més, en alguns temes apareix la icona lila d’una clau. Aquesta ens porta a conèixer i aprendre més vocabulari sobre el tema.


Les activitats d’escoltar i escriure són senzilles. L’usuari pot escoltar les paraules les vegades que siguin necessàries, a la vegada que relaciona la imatge amb la seva paraula corresponent. 
Un cop ha escoltat i estudiat el vocabulari, passa a les activitats. En aquestes, el nen/a pot tornar a escoltar la paraula un cop l’ha relacionat o escrit correctament. O, també, abans de relacionar/escriure-la.

TIPUS D'ACTIVITATS

   Relacionar la paraula amb la imatge
        Escriure la paraula amb la imatge
        Escoltar i relacionar
        Escoltar i escriure
        Ordenar les paraules
        Memory
        Sopa de lletres
        Puzles
        El penjat... 

 




La icona d’ajuda descriu (oral i escrit) l’enunciat de l’activitat. 



Com podem veure, aquest recurs aporta una varietat de vocabulari amb una divertida i atractiva imatge així com activitats senzilles per aprendre paraules en anglès del dia a dia dels infants. Així, l’alumnat de cicle inicial va aprenent vocabulari dels seu entorn més proper mitjançant activitats que potencien l’escolta i l’escriptura de les paraules.
 
No obstant, considero que algunes de les activitats són repetitives. Es podrien crear altres exercicis, senzills, on l’estratègia sigui diferent en el moment de fer l’activitat, per exemple: en el vocabulari de la roba, una activitat d’escoltar i relacionar pot estar basada en vestir a un personatge amb les diferents peces (àudios amb les peces de roba que s'han d'anar col·locant).

AVANTATGES

Les imatges i els àudios fomenten l'atenció en l'aprenentatge dels alumnes.
 
El vocabulari és conegut pel nen/a i es troba en el seu entorn més proper.

Les activitats són senzilles per treballar-les amb nens i nenes de primer i segon de primària.

No cal registrar-se ni obrir un compte per participar-hi.

Les activitats poden repetir-se les vegades que es desitgi, sense cap tipus de puntuació/qualificació ni cap requisit de temps.  

INCONVENIENTS

Les activitats s'adrecen als alumnes de cicle inicial, per tant, es podria crear un nou apartat "EDULAND 3" on es treballessin altres continguts adequats pels alumnes de cicle mitjà. 
Per exemple:

Podem treballar la gramàtica (omplir, escriure i relacionar oracions segons les imatges) o els adverbis de lloc.

"The bird is in the school".


"The dress is between the trousers and the coat".
 

També, podem treballar les accions quotidianes (escoltar, llegir, escriure i relacionar accions que realitza un personatge) o les estacions de l'any.


"The girl plays with the rope in the park.

After has dinner in the kitchen". 



"To sort the clothes whit her correct season of the year".



OBSERVACIONS

En l’apartat “EDULAND”, només podem aprendre el vocabulari de l’exterior de l’escola, ja que, al fer clic sobre la icona lila de la clau, nos ens permet entrar a les tres instal·lacions disponibles: classroom, computer classroom, librery.

És aquí on el mestre es mostra flexible i és qui incita als alumnes a la recerca del possible vocabulari que trobem en aquests espais. Els alumnes poden buscar lliurement, per Internet i/o amb diccionaris (llibres, llapis, goma, cadira, pissarra, motxilla, ordinador, prestatgeria, diccionari...). 







 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada