dimarts, 11 de novembre del 2014

HELVIA





HELVIA

HELVIA és una plataforma digital interactiva educativa per treballar qualsevol àrea curricular desglossada per trimestres, nivells, cursos i assignatures de Primària. Està dirigit a mestres, mares i pares que vulguin ajudar a l'alumnat a reforçar els continguts treballats a classe.

A l’Àrea de Llengua es treballa des de la identificació de grafies de 1er fins a la pràctica de competències bàsiques de textos de 6è. És un complement motivador que complementa els recursos de l’aula al qual es pot recórrer en qualsevol moment. Els alumnes poden fer els exercicis de forma distal i atemporal (aquí i ara) sense gaire tutorització.

És molt adient pels nens amb problemes de dislèxia, discalcúlia, i dismàpia, ja que els exercicis estan pensats i planificats perquè es vagin treballant gradualment. Heus aquí un exemple d'exercici de Llengua de cada curs:

               
Identificació de grafies   
 
                                                         Emparellar sinònims
                     
            
Posar comes           
 
            Identificar gènere i número

  
Comprensió oral 
Comprensió oral i expressió escrita

INCONVENIENTS 

- Només es treballa en castellà
- No hi ha interacció oral

AVANTATGES 

- Els recursos que hi ha poden ser utilitzats per tothom
- Els continguts estan contextualitzats a l'entorn del nen. Ex: locucions de radi locals 
- L’alumne no necessita suport per fer totes les activitats (aprenentatge autònom)
- L’avaluació es va fent durant el procés de realització dels exercicis i té les solucions a l’abast en tot   moment
- Davant l’error i l’encert hi ha reforços positius: Molt bé! Excel·lent! Torna a provar-ho! Aplaudiments...
- Hi ha escriptura col·laborativa (cinquè i sisè)
- Els exemples de narracions són molt bons
- La veu dels narradors emana afectivitat
- La presentació dels continguts i els exercicis és fàcil, clara i senzilla

“La simplicitat és la màxima sofisticació”.
Leonardo Da Vinci

1 comentari:

  1. Primer de tot, puntualitzar que el títol de l'entrada al blog m'ha fet pensar que aquest recurs motivaria la creativitat de l'alumnat mitjançant activitats però al indagar en ell he vist que no.

    Per tant, com ja he dit, el primer que m'ha motivat a mirar aquest recurs ha estat el títol i les etiquetes, ja que han suscitat la meva curiositat. Un cop ja visualitzada l'entrada del meu company, m'he capficat en la pàgina web que ens proposa i m'he mogut per ella.

    Personalment trobo que és un molt bon recurs per a treballar la llengua amb els infant, ja que segons el nivell d'aquests poden realitzar unes o altres activitats i fins i tot, ampliar els seus coneixements indagant, amb supervisió d'un adult (per tal que aquest controli que l'infant faci un bon ús de l'eina i que el que pugui aprendre sigui el més significatiu possible) per nivells superiors als seus. Però, abans d'avançar, caldrà que els coneixements de fins alhora estiguin ben entesos.

    Per acabar, comentar que com és una pàgina feta per una escola, aquesta ha repartit els continguts segons el seu parer, per tant si l'utilitzen altres escoles o particulars, han de ser conscients que la repartició dels continguts per trimestres és indiferent, l'important són els continguts a tractar i que s'adeqüin amb el que el Currículum d'Educació Primària exposa.

    ResponElimina