Què és?
És una eina online que serveix per llegir i crear còmics. Té diversos nivells, per tant, serveix per a tots els cicles d’Educació primària.
És una eina online que serveix per llegir i crear còmics. Té diversos nivells, per tant, serveix per a tots els cicles d’Educació primària.
Què ens permet treballar?
- La comprensió lectora.
- La producció de textos utilitzant expressions i estructures típiques del còmic.
- L’expressió d’idees de forma concisa.
- La relació del text amb diverses imatges.
Que hem de tenir en compte?
La dificultat a l'hora de moure's per la pàgina web. Aquesta web té moltes opcions, per tant, seria convenient que abans que els alumnes comencessin a treballar, es fes una clase introductòria per tal que es familiaritzessin amb l'eina.
Proposta d’activitat:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiYfS7wSlarpc_LrRLIUQ3VyX2wB1Z7odVdhj3cn58CYc9ASQ8nGB5PhZTzioAl9NJFVNKDC_mvc-5I0UmwLVFG6AGuGKC0ftNTU-gkl4nRJaMPOpTWzZljT0sLu6AzkwG0RLH4G-hBZg/s1600/OP.png)
Quan tots els grups hagin acabat el seu còmic, ho guardaran (el software dóna
aquesta opció) i a la sessió següent, els grups sortiran a explicar la seva
història mostrant el còmic que han dissenyat.
Alba Pérez Gil
Hola Alba! Jo també he proposat una eina per crear un còmic (Pixton) i crec que el teu recurs podria utilitzar-se de forma complementària amb el meu. El PlayComic proposa jocs que podrien ser de gran utilitat per tal de crear una base de coneixements previs en els estudiants i, així, entendre millor el procés d’elaboració d’un còmic. Un exemple seria jugar al joc de producció de bafarades d’històries prèviament creades abans de produir els diàlegs dels seus propis personatges.
ResponEliminaD’altra banda, encara que crec que aquesta és una molt bona eina, utilitzaria Pixton per crear un còmic. Aquest recurs, dóna l’oportunitat d’elaborar historietes més complexes i amb una millor qualitat final. Cal tenir en compte, per exemple, que et proporciona una major quantitat de personatges per triar i establir més detalls en els espais. D’aquesta manera, dóna la possibilitat que el còmic s’adapti més a les idees prèvies dels alumnes i que hagin de fer un treball més acurat en el moment d’elaborar el guió.
Per tant, crec que es podrien utilitzar els dos recursos alhora dins de les aules per treballar aquesta tipologia textual. Primer PlayComic per crear una base de coneixements i, després, Pixton per crear un còmic propi.
Fins aviat!
Ainhoa Moreno