Un dels principals objectius d'aquesta pàgina web és investigar envers les noves formes d'interacció en les aplicacions multimèdia i així desenvolupar aplicacions que permetin a l'alumnat crear, comunicar i expressar.
PROPOSTA DE TREBALL:
Dins de GENMAGIC he escollit tres petites aplicacions, les quals podrien utilitzar els alumnes individualment per reforçar i practicar alguns aspectes al cicle inicial, com ara les vocals i les consonants, l'abecedari i la introducció a l'escriptura.
- VOCALS: Aquesta aplicació està disponible en català, castellà i anglès, i principalment ajuda a l'alumnat a detectar les vocals dins d'una paraula i diferenciar-les de les consonants. Es treballa el vocabulari bàsic de la granja, el bosc i la platja.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEglY5xUocqc9M0FYpcalM1Q3m6nVmQhLI5RyxWyvMtRrsGS5q1b5fyfuE_gbzpOLgdzxI1IHXLNPF5I82tGGhG9pKRJflFmjFn7Vm8LfxSHsJOnLroHnoq-EY3SCeqkYaHbpNKaznMVIRMA/s1600/letras.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEglY5xUocqc9M0FYpcalM1Q3m6nVmQhLI5RyxWyvMtRrsGS5q1b5fyfuE_gbzpOLgdzxI1IHXLNPF5I82tGGhG9pKRJflFmjFn7Vm8LfxSHsJOnLroHnoq-EY3SCeqkYaHbpNKaznMVIRMA/s1600/letras.jpg)
- COMBINACIÓ DE LLETRES: En aquest cas, l'activitat consisteix a identificar una consonant i una vocal concreta dins d'una paraula. L'aplicació està disponible en castellà i en català.
- SÓC UN... SÓC UNA...: Aquí l'alumne ha de detectar i escriure les lletres del nom de l'animal i l'objecte indicat per un dibuix. Es treballa principalment l'escriptura de paraules. Està disponible només en català.
OPINIÓ PERSONAL:
He escollit aquesta pàgina web perquè, personalment, he estat a una classe on la mestra-tutora utilitzava aquest recurs de manera efectiva, juntament amb altres pàgines web del Departament de la Generalitat de Catalunya (xtec i edu365).
Com a mestre, crec que els recursos que ofereix la web poden ajudar i ser un suport pel mestre, a l'hora d'atendre individualment a un o un grup d'infants. Les aplicacions són fàcils d'entendre i permeten a l'alumne treballar de manera autònoma, presenten reptes abordables i, d'aquesta manera, els alumnes poden practicar i acabar d'assimilar i d'interioritzar els aspectes treballats.
Per acabar, recalcar que aquests recursos no supleixen l'activitat docent sinó que són un recurs interactiu que pot facilitar i ajudar als alumnes. És important tenir en compte certs aspectes, a l'hora d'escollir les aplicacions, com ara les característiques del grup-classe, els interessos dels infants i el seu nivell de coneixement i les intencions del mestre.
-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada