QUÈ ÉS?
ClicaTic
és un portal educatiu online molt pràctic i interessant que dóna suport al
procés didàctic de l’alumne i, a la vegada, proporciona un seguit de recursos
als mestres que els ajuda a optimitzar el rendiment educatiu dels seus
discents.
Premeu
aquí
per accedir a l’enllaç.
QUINA UTILITAT
TÉ A L’AULA?
Tot i que aquesta
imatge podria representar una innovació integral a l’aula, la majoria d’escoles
no utilitzen les TIC amb l’objectiu de valorar, integrar i avaluar el
coneixement de manera autònoma.
Les eines que
presenta Clicatic (biblioteca virtual, museus d’interès virtuals, múltiples
aplicacions i activitats interactives a l’àrea d’Infantil i Primària...)
donen peu a noves possibilitats d’expressió
i presentació de la tasca on l’alumne pot
aprendre, interioritzar i autoavaluar els continguts curriculars de manera
autònoma.
EINA PER TREBALLAR DIFERENTS DESTRESES LINGÜÍSTIQUES.
A continuació, mostro una activitat contextualitzada
a cicle mitjà i a l’àrea de llengua castellana on podreu ser conscients de com
la tasca presenta els criteris generals de treball de l’escriptura (categoria
productiva) d’una forma motivant i dinàmica.
Entreu
a l’activitat i veureu que connecta amb aquestes quatre seccions centrades en l’expressió escrita i comprensió lectora
de textos amb diferents intencionalitats (descriure i narrar).
1.
Inventa el final (cigne).
2.
Il·lustra el conte (mico).
3.
Aprendre a escriure una postal (bústia).
4.
Aprendre a descriure (estàtua).
Totes les seccions destaquen per
introduir les indicacions
necessàries i models de guia útils
per a la producció i percepció del text, endemés de dues eines que ajuden a la fase d’elaboració i revisió (categoria
productiva) del mateix.
AVANTATGES
Tenint en compte que quasi gairebé sempre són els mestres els que organitzen allò que l’alumnat ha d’aprendre i els que valoren el seu resultat final, aquesta eina destaca per:
-Mostrar múltiples
eleccions de treball.
-Facilitar la transmissió
de coneixements a partir de models digitals
explícits.
-La necessitat d’interacció amb el text.
-L’ aprenentatge autònom i autoavaluació
del treball personal.
-La capacitat per
dirigir el ritme d’aprenentatge de l’alumne de forma autònoma.
-L’obligació de
realitzar la fase final de revisió abans de la finalització.
DESAVANTATGES
-Necessitat
d’augmentar la significativitat.
-Falta de
cooperació alumne-alumne.POSSIBLES MILLORES
-Il·lustrar
les idees animades i creatives d’altres finals inventats per un altre alumne (doble significativitat).
-Realització d'un projecte virtual on tot l'alumnat pugui compartir les seves produccions escrites.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada