L'eina que he triat es diu PISSIGANYA.
PISSIGANYA és una revista digital de poesia infantil escrita per nens i nenes, tots ells alumnes de les diferents escoles de primària d'arreu del Pais Valencià, les Illes Balears, Catalunya i Catalunya Nord.
La revista també ofereix eines per a mestres i pares interessats a difondre la poesia entre els infants, amb una àmplia bibliografia de llibres de poesia infantil, aixi com recursos pedagògics i experiencies didàctiques descarregables des del web.
És un recurs pensat perquè pugui ser utilitzat a partir de cicle inicial i fins a cicle superior d'Educació Primària.
En ella ( la revista ) els infants poden publicar-hi els seus poemes i presentar-los al concurs de poesia infantil.
Avantatges
Considero que aquest recurs és magnífic per inculcar els més petits l'amor per la poesia, a la vegada que els anima a participar i a publicar els seus poemes.
Hi ha concursos de poesia per als 3 cicles d'Educació Primària.
Els alumnes escriuen amb una finalitat : que tothom qui entri al web pugui llegir els seus poemes i gaudir-ne, poden presentar-se a concurs i guanyar ...
Desavantatges
Considero que els alumnes de cicle inicial , sols , no poden publicar els seus poemes , necessitarán que la mestra els hi publiqui al web , que els ajudi i ensenyi a escriure a l'ordinador ... cosa que els alumnes dels altres cicles ja podràn fer sols ...
http://www.pissiganya.cat
Bona tarda Montse.
ResponEliminaM'agrada molt que el recurs que has escollit tingui relació amb la poesia, ja que a vegades és la gran olvidada.
Crec que és un aspecte positiu que es pugui col·laborar desde dierents comunitats autònomes, ja que d'aquesta manera podem veure les similitus i les diferències amb la nostra poesia. Un altre aspecte a destacer és la temàtica de concurs que s'impulsa des del recurs TIC, ja que els nens estaran molt motivats per escriure.
Com a última cosa, estic d'acord amb tu ja que potser els alumnes de cicle inicial no podran portar a terme una feina tan autònoma, tot i així com a mestres hem de recolzar-los, motivar-los i intentar transmitir el significat de la poesia.