No saps com treballar amb els teus alumnes l'ortografia i els continguts més feixucs de Cicle Mitjà?
Aventura't amb l'ortografia és un material molt útil, ja que és interactiu i creat expressament per a nens i nenes d'Educació Primària. A més a més, si tens alumnes amb diferents nivells d'aprenentatge, dins la mateixa aula, aquest recurs et serà molt aprofitable, ja que els exercicis estan jerarquitzats per grau de dificultat atenent a ritmes d'aprenentatge varis, concretament, en tres nivells (Nil, Flic i Nat) i dins de cada un hi ha 10 unitats de contingut.
AVANTATGES:
- En cada unitat es pot explotar: l'escriptura, la comprensió lectora i la comprensió auditiva.
- Els alumnes poden observar els errors ortogràfics que duen a terme amb facilitat.
- Es pot treballar amb tot l’alumnat, respectant els ritmes de cada alumne.
- L’alumne està actiu, ja que ha d'interaccionar constantment amb l’eina per arribar a l’objectiu final de cada unitat.
- Al menú Activitat / Informes apareix una taula amb una minuciosa descripció de cadascun dels resultats dels exercicis fets per l'alumnat.
- La majoria de les activitats són autocorrectives.
INCONVENIENTS:
- L’alumne pot dur a terme errors ortogràfics i l’aplicació el deixa passar a la següent activitat.
- En el cas que l’alumne no hagi fet correctament la unitat, al final, hi ha activitats de reforç, però són activitats molt similars a les que s’han dut a terme anteriorment. Aquest fet s’hauria de millorar perquè l’alumne estigues més motivat.
ACTIVITAT PROPOSADA:
Amb aquesta eina es pot treballar de manera grupal amb tot el grup - classe, si es disposa d'un ordinador a l'aula amb projector, fent que per torns vagin completant les activitats que es demana i en cas que sorgeixi algun error entre tots puguin decidir quina és la manera correcte d'escriure-ho. El docent va guiant l'actuació i la participació dels alumnes, cal que vagi interactuant per tal que tots els estudiants participin i facin ús de l'eina.
També es pot treballar individualment al finalitzar els continguts determinats, en cas que es disposi d'un ordinador per alumne o per cada dos alumnes i, llavors, poder fer-ho amb parelles. El docent ha d'estar supervisant a tots els alumnes i reforçant en cas que sorgeixin errades i els alumnes no les corregeixin adequadament.
Per visualitzar la web clica aquí!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada